KHL 2015 Zibohlavy

11.06.2015 09:28

Konečně jsem našel trochu času a odhodlání k sepsání toho, co se v neděli 7.6.2015 dělo od 10 hodin na trávníku u zibohlavského rybníčku. Protože má Podlipanská liga přestávku a my nebyli schopni dát dohromady v týdnu trénink, vyrazili jsme na 1177 metrů dlouhou pouť (fakt dálka, měřeno vzdušnou čarou, po silnici tom mohlo být asi o 100 metrů dál) k sousedům do Zibohlav vyzkoušet poprvé naší mašinu na Kutnohorskou ligu. Kamenem úrazu byl dosud náš čtyřsvodový výfuk. Pro tuto sezonu byla v KHL konečně uvolněna pravidla, zakazující měnit vnější vzhled mašiny, přestože uvnitř mohl být motor jakkoli upravován. Tuším, že mi bude spousta lidí oponovat, ale ona ta mašina, natož pak výfuk závody nevyhrává. O čemž jsme se přesvědčili jak my, tak domácí.

    Jak bývá na KHL zvykem, na start šli jako první právě domácí. A můžu říct, že takhle nevyrovnaný pokus jsem u nich hodně dlouho (možná nikdy) neviděl. Rozdělovač nebyl moc rychlý, proudy byly krátké a čas atakující třicítku, to asi nečekal nikdo. A jak domácí začali, tak ostatní týmy pokračovaly. První pokusy byly hitparádou omylů, nešikovnosti, prostřiků na jednom z proudů a červených praporků. Hrádku a Vlastějovicím nějak nechtěla natéct voda z kádě do mašiny, Jindicím strojník nezapojil béčka. Nám neznámý tým Polánka má buď pomalé proudy, nebo netrpělivého strojníka. V prvním pokuse se snažili dlouhou dobu (naprosto zbytečně) nastříkat snad z 10 metrů. Ve druhém stříkali už jen z 5, takže se jim nakonec podařilo světélko na novodvorských terčích rozsvítit. V KHL věčně druzí (stejně jako my na Podlipanské lize), tým z Drahobudic, také neměl v neděli svůj den. V prvním pokuse se trochu zpozdil béčkař a pomlácený rozdělovač mu za to hodně vyčinil. Křesetice vykázaly v prvním pokuse kardinální prostřik na jednom proudu. Druhý proudař měl nastříkáno neskutečně rychle (23,54), výsledný čas z prvního pokusu byl však 29,13. Nám se první pokus docela povedl, nechci se nějak vytahovat, ale asi jsme měli vedení roztaženo nejlépe ze všech a i přes prostřik na Honzově proudu bychom po prvním kole vedli, jenže to by Marek býval musel na savici natočit koš. Takže první naše N-ko bylo na světě. A nesmím zapomenout na druhý mě neznámý tým - Neškaredice. Těm se sice pohledem do výsledkové tabulky moc nedařilo, nejlepší jejich čas je 33,72, ale když to klukům vydrží a neodradí je počáteční neúspěchy, myslím že budou moci brzi konkurovat nějlepším týmům v první pětce.

    Ve druhých pokusech se začalo trochu dařit, domácí se trochu zlepšili, ale nebylo to pořád ono, s čas 25,95 jim tentokrát na vítězství nestačil. Červený Hrádek taky přidal a časomíru zastavil na 26,00 ... noo skoro porazil Zibohlavy, ale na skoro se nehraje, celkově třetí místo. Křesetice, jako jediní v neděli předvedly, jak to vypadá, když se pokus povede. Pokusem téměř bez chyby si doběhly pro vítězství s časem 24,47. Dobrým pokusem vylétl do popředí Suchdol, čas 28,06 stačil nakonec "jen" na 4. místo. Nedařilo se Drahobudicím. Pokus zmatlaly hned na úrovni koše a sání, potom i na béčkách a dovršil to hostující proudař. Za druhý pokus si připsali pouze N-ko. Ale to, co jsme předvedli ve druhém pokusu my, teda konkrétně hlavně já, to se taky jentak nevidí. Markovi se podařilo natočit koš, Ondra s vodou moc nečekal, Šimon dobře roztáhl béčka, Pavel doběhl také dost daleko. Jenom se mu po cestě přivřel pravý kohout na rozdělovači. Honza proudnici trefil dobře a už seděl na čáře, čekaje na vodu. Já jsem napoprvé proudnici netrefil a než jsem stihl svoje neomluvitelné zaváhání napravit, už jsem měl v hadici vodu, vzheldem k přivřenému druhému kohoutu neočekávaně rychle. Po zasloužené sprše jsem proudnici zapojil, krátce na to vzal Ondra za plyn a mě po otevření kohoutu na rozdělovači přišla do hadic taková rána, že jsem proudnici nedokázal udržet, ta mi podjela pod nohami asi 2 metry za mně, kde málem přizabila dobíhajícího Šimona z Béček a dodala trochu osvěžení do altánu terčových rozhodčí. Dokumentuje přiložené video. Od jednoho našeho nejmenovaného diváka jsem dostal prý takových jmen, že by jím pořízené video neprošlo cenzurou ani na tak liberálním serveru, jakým je YouTube, takže jeho pohled na věc nemůžu poskytnout. Nedílnou součástí druhého pokusu bylo, že vlivem tlakové vlny, který mi sebrala z podzadku proudnici, nám vylétl koš i se šroubením ze savice a sama savice se ukázala jako děravá. Když se daří, tak se daří. Pochvalu zaslouží Řepan, který dobře zvládl svou premiéru na svém novém postu narážeče.

    Při loňské zastávce na KHL jsme dopadli velmi podobně Křesetice 2014. Nevíme čím to je, ale po odchodu z KHL nám v ní už nějak není přáno. Tak uvidíme za rok, třeba se nám podaří alespoň jeden útok dokončit.

 

Sestava SDH Radovesnice I

koš: Marek Jandák, sání: Honza Novák, mašina: Ondra Zeman, béčka: Šimon Zeman,

rozdělovač: Pavel Říha, proudy Honza Balon a Michal Rosůlek

 

Výsledky zde, fotky Jardy Duška tady a tady.