Postřehy z Polabské ligy

13.07.2013 19:33

Dnes jsem cestou z Býchor lesem "zabloudil" na fotbalové hřiště do Třech Dvor, kde se toho času konal závod seriálu Polabské ligy. V této relativně nové soutěži se utkávají sbory dobrovolných hasičů, sídlících převážně severně od Kolína. Netrvalo to ani pět minut a přestože jsem měsíc neběhal a stále podivně kulhal, byl jsem ovčáreckým týmem angažován na svůj post levého proudaře.

    Po shlédnutí útoku jednoho ze soutěžních družstev jsem usoudil, že můj handicap zase takový problém nebude. Jak jsem již psal, soutěž je mladá a i výkony většiny družstev jsou "mladé", avšak pozoruhodně vyrovnané. Soutěž se běhá podle pravidel požárního sportu s mašinami max PS15, na 2 hadice "B" a nástřikové terče, o kterých se ještě zmíním. Soutěží se ve 4 kategoriích: žáci mladší, žáci starší, ženy a muži, soutěže jsou dvoukolové. Tím se soutěž protáhne od dopoledních až do podvečerních hodin, což pak soudě podle nálady na place nikomu moc nevadí (s nervozní náladou na Kutnohorské lize se to nedá vůbec srovnat).

    Většina útoků probíhá podle stejného scénáře, zadek v klidu, na jistotu, pospojovat na platě, pustit vodu a počkat až jí 15tka dotlačí do proudnic. Tam se začala odehrávat ta pro dnešek nejzajímavější část útoku a to nástřiky. Proti horšímu větru jsem nikdy nestříkal, v dobrém jsem vzpomínal na větrnou Krchlebskou hůrku, ani tam se mi totiž "nepovedlo" naplnit terč až ta 14 sekund, druhý proudař se ovšem potýkal s naprosto stejným problémem. Výsledný čas prvního ovčáreckého útoku 34,11 byl pro mě katastrofální, pro ostatní členy týmu horší průměr. Celý den se ovčárákům moc nevedlo, ženy čtvrté, muži "B" šestí ... bylo vidět že s tím chtějí něco udělat. Druhý pokus "áčka" byl o něčem jiném. Před útokem proběhly v týmu personální změny, v týmu mužů se dokonce objevily 2 ženy (což na těchto soutěžích je úplně normální :D) a pěkně uvedený útok, první místo za čas 28,56 dokonce atakoval rekord této ligy. Co mě ale překvapilo, bylo plnění terče, přestože člověk nastříkává přesně, terč snad ani není možné naplnit pod 6 vteřin. Může za to jeho konstrukce, která postrádá odvod vzduchu z plnící nádobky, v jehož důsledku se v plnícím otvoru pere voda se vzduchem, vracejícího se stejnou trubkou z terče - jednoznačně škoda, rychlejší terče by závodům určitě prospěly.

    Jak jsem se již zmínil, moje první angažmá v cizím týmu se povedlo a byl jsem dokonce pasován do role přebírače poháru, za což jim děkuju. Ovčáry do Radovesnic vzkazují: "museli jsme ho poslat pro pohár, protože se svým týmem si pro první místo nikdy nedojde" :D. S tím souvisí i moje poslední poznámka, překvapila mě dobrá informovost v Ovčáreckém (a věřím že i v jiném) týmu o Kutnohorské hasičské lize. Zaslechl jsem, že se Ovčáry vydají někdy na KHL na zkušenou, tak uvidíme.

 

Video s útokem Ovčár "B" dokumentující povětrnostní podmínky zde

 

rosi